This blog belongs to

Sunday, May 24, 2009

AMSTERDAM




Pada minggu lepas seorang sahabat
yang bernama Ajiem menelefon aku dan mengajak aku hangout..
Pada mulanya tersangat la malas nak keluar malam2..
Tetapi setelah dipujuk akhirnya aku akur dengan kehendak beliau.
Setengah jam kemudian muncul lah seorang lelakiberbadan sasa
bekulit sawo matang,mata yang bundar,bibir yang munggil dan
berambt lurus terpacak ala-ala chicken little..

Lalu kami menaiki kereta Toyota berwarna merah
milik beliau..Dengan kelajuan yang agak maksima
aku bertanya “ nak g mana ni..bawak slow2 dah la”..
Dia pun menjawap “nak g Ampang”..

Setibanya kami di sebuah restoran mamak,
Seorang lelaki seorang lelaki yang berbadan agak kurus,
berkulit putih dan berambut ikal menuju ke arah kami..
Rupanya lelaki itu adalah Is sahabat baik beliau..

Kami pon menuju ke meja restoran itu
dan aku dikenalkan seorang lagi sahabat mereka yang aku
dah agak terlupa nama nya..

Lalu aku mengorder air kegemaran aku barli ais..
Sambil menonton sebuah movie mereka rancak berborak
dan hanya aku yang tidak banyak bercakap..

Lebih kurang setengah jam menghabiskan masa di situ serta
masing2 bermuka macam paraok kerana sudah kebosanan..
Lalu Is dan seorang lagi sahabat beliau mengeluarkan idea untuk
pergi ke Amsterdam untuk menemui girlfriends mereka..

Aku pon agak kebinggungan dengan penyataan mereka..
Pergi ke Amsterdam…hmm..macam2 soalan bermain di fikiran aku..
Di manakah Amsterdam itu?
Apakah Amsterdam yang kat oversea?
Siapakah girlfriends mereka yang berada di sana?

Setelah membayar bil minuman yang kami minum tadi
Kami meluncur laju menaiki kereta milik ajiem..
15 minit kemudian sampai lah kami di Amsterdam yang di war2 kan oleh mereka..

Rupanya Amsterdam itu adalah kawasan pondan dan bapok..
Alangkah terkejutnya aku apabila sampai di sana..
Is menyuruh aku lock pintu kereta..dia kata untuk keselamatan..
Lalu aku bertanya kepada mereka “apa kejadah nye kiter lalu kat sini”
Is menjawap “aku ngah wat assignment ni..tgok ni aku catit note”
Tiba2 aku terasa seperti mahu menyekeh kepala 3 orang budak dalam kereta ini..
Cuma keadaan tidak mengizin kan untuk aku berbuat demikian..

Lupakan pasal mereka aku mahu menceritakan pasal rakyat2 pondan disana..
Alangkah terkejutnnya kau apabila melihat keadaan mereka
yang tersangat lah sexy dan hot serta memiliki tubuh seperti perempuan
dan wajah yang cantik sehingga menimbulkan perasaan jelous dihati..
Tapi secantik2 mereka cantik lagi perempuan tulen dan mereka tetap lelaki..

Sedang menyusuri jalan itu tiba2 aku ternampak seorang pondan
yang agak tua dalam lingkungan 40-an..
Alangkah terkejutnya aku melihat wajahnya seperti
“zombie kampung pisang” bak kata Ajiem..
Aku mula berfikir,ada ka lelaki yang mahu melanggan pondan seperti itu..

Kereta Toyota yang kami naiki meredah lagi jalan
yang penuh dengan masyarakat pondan..
Tiba2 Is bersuara “Hot giler pondan ni”
Aku pon beralih arah melihat apa yang dikatakan oleh Is..
Memang hot pon..Dengan gaya nya yang gedik menarik custumor..
Dengan slumber nya Is membuka tingkap dan memanggil lelaki bertopengkan wanita
itu dengan panggilan yang sangat la manja “hye baby..”
Lalu kereta kami meriah dengan gelak ketawa akibat daripada perbuatan Is..

Setelah 3 kali pusing di jalan yang sama
Kami mengambil keputusan untuk menamatkan sesi tugasan Is kononnya
Dan akhirnya aku dihantar pulang ke Kondominium Setapak Ria
Iaitu rumah yang aku duduki sekarang..

0 comments: